lördag 10 december 2011

Lektion!

Fick ju lastningslektion av Maria idag, gick jättebra! Sessan var jätteduktig! Hon svarade sjukt bra på Marias metod, som var att be hästen att gå mot transporten. Hästen väljer själv hur långt in hon vill gå, men får inte backa förrän jag ber henne att göra det (har ju haft problem med att Sessan kastar sig ut så fort hon kommit in). Hon backade ut själv några gånger, men då tog jag tillbaka henne till samma plats och bad henne att vänta på mig. Hon tyckte att det var lite obehagligt i början, men mot slutet slappnade hon av och väntade tills jag bad henne att gå. Så duktig! Alla tyckte att hon var en jättesöt  & mysig liten häst, och att hon var fin :) Det blir man ju såklart glad av att höra! Alltid roligt när folk tycker om ens häst :) Maggan kände även på henne, och hon tyckte att jag skulle ta ut någon som hette Sverker som håller på med nålar och sånt & som tydligen var jätteduktig. Sessan hade riktigt ont i manken, ryggen & bogen, inte bra :( Så ska ringa honom och boka tid, sen skulle Magan komma och massera henne efter att han varit där :) Dom trodde att det skulle hjälpa henne massor!

Det här ska jag förresten köpa åt Sessan när jag får pengar:

En hästboll:


Ett indianhackamoore:


Och en halsring:




:D
hästboll

1 kommentar:

  1. Åh, coolt med en boll :D Jag har faktiskt ett indianhack, asnice! Går att knyta själv om man har massa tålamod och mycket rep. Myyycket rep fick jag lära mig xD

    /Chris

    chrissiep.blogg.se

    SvaraRadera