måndag 8 oktober 2012

Banan

Varit på praktik hela dagen, så kom hem rätt sent! Kollade därför underlaget på banan, vilket såg ganska hyfsat ut, så fick bli ett pass där.
Jag hade aldrig i livet trott att det skulle gå så bra som det gjorde idag! Allting bara satt. Red på en hand & helt lösa tyglar hela tiden fast med tränsbettet, och bara reglerade tempot med vikten. Huvudet höll hon stabilt i samma läge hela tiden, och bakbenen & ryggen arbetade fint. Stoppen var lite knökiga i början, men efter att jag kört stopp ett par gånger satt det som det brukar. Körde även massor med backövningar, för att stärka rumpan + ryggen lite. Hon sänkte huvudet nästan ända ner till backen när hon verkligen tog i och sprang bakåt, och det ser jag som ett gott tecken på att ryggen är med på noterna! Dock ska ju hästen inte gå så med huvudet i vanliga fall, men det var roligt att se att hon använde ryggen så pass mycket ändå. Har ju knappt kört tuffa backövningar på ett bra tag, så hon kämpade på bra tyckte jag!

Tränade även mycket övergångar, då de inte suttit helt hundra alla gånger. Hon höjer huvudet lite ibland o sådär, men nu höll hon det på samma ställe hela tiden, lycka! När jag skulle sakta av från jogg till skritt andades jag bara ut, så saktade hon av direkt. Så jäkla häftigt!
Älskar min häst!<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar