söndag 7 oktober 2012

Skogen!


Blev ett svettigt pass i skogen med syster idag. Red en lång sträcka med nästan bara galoppjobb, och åh vad underbar min fina var!
Vi har en jättelång sträcka i skogen vid en granodling som har varit våran bästa galoppsträcka sedan vi skaffade häst. Dock har dom lagt massa dumma vassa stenar där så man har knappt kunnat skritta där utan att det fastnat stenar i skorna på hästarna. Men nu såg vi att det är riktigt nerkört och tillplattat, så drog en galopp där, och gud vad jag har saknat att bara släppa hästen och låta henne springa på den vägen!
Både vi och hästarna var dyngsura när vi skrittade av, så det kändes riktigt bra!

När vi kom hem miljötränade jag min pålle lite vid en stor traktor som bonden ställt vid våran gård. Den va lite läskig först, men red runt, runt och så nära som möjligt tills hon slappnade av. Då satt jag av och gick runt, med henne mellan mig och traktorn. Gick super! Hon ställde sig och sov efter ett tag, lycka!
Blir nog ett likadant pass imorgon med syster! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar