onsdag 10 oktober 2012

Fin morgon

Gick upp vid halv 8 och drack kaffe med far. Sedan gick jag en morgonpromenad med hundarna i solskenet. Dock var det ganska kallt.. -0.1 grader :( buhu.
Har lektioner hemifrån idag, skönt! Ska väl springa ner o kasta ut hästarna om en halvtimme eller så :) Hoppas att hagen hinner torka upp någorlunda idag iallafall, så kanske jag iallafall kan ta ett litet finslipspass med massa back och jogg.

Tänkte på det här med ridhus förut. Jag skulle vara världens lyckligaste ifall vi hade ridhus här hemma! Skulle vara så himla underbart att inte behöva anpassa sig efter väder och vind jämt. Men sen tänkte jag att det nog blir lätt att man fastnar i ridhuset, och aldrig rider ut med hästen. Jag vet inte, alla är nog inte så! Men jag tror att det är lätt att det blir så.
Enda fördelen med att vi bara har utebana som går att rida på de torra dagarna är att vi får massor med miljöträning eftersom att vi är ute jämt. Samtidigt kan man inte öva samma tolerans för ljud och sånt, som man kan i ett ridhus. Det ekar ju ingenting ifall någon står och applåderar bredvid hagen liksom. Och sen blir ju hästen van vid att gå i ridhus om man har det hemma, och då är det ju inga problem alls när man kommer ut på tävlingar.
Sedan är det ju lite så att om banan är ett helvete och jag måste rida så blir det att jag rider ut helt enkelt. Har ju inget val! Fast nu har jag tröttnat på att rida ut haha, har ju nästan bara ridit ut den senaste månaden, när jag egentligen hade behövt träna riktigt ordentligt på banan..
Finns väl fördelar och nackdelar med allt kan jag tänka mig, men skulle absolut inte tacka nej till ridhus!



2 kommentarer:

  1. Jaa det blir ju både för och nackdelar med ridhus...Jag rider alldeles för sällan ut måste verkligen göra det mer.. Byte ett tag?? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte klara mig utan ridhuset nu. Rider ut minst en gång i veckan endå och många gånger skrittar jag fram ute :) Så ut kommer jag, även om jag tycker det är tråkigt ;) Men ridhus är för mig ett måste för jag vägrar rida i pissväder :)

    SvaraRadera