tisdag 9 oktober 2012

Mys

Hann inte rida idag, så fick bli lite mys i boxen istället.
Gick ner o fixade stallet och kastade in hästarna. Passade på att mysa lite med min finaste då, så att jag iallafall hann umgås lite med henne innan det var dags att rusa upp och trycka i sig käk.
Gick ner efter maten och pussade lite på henne och sa godnatt innan jag gav kvällsmat och gick upp igen.

Hon fick ha sitt bruna fleece inne inatt. Låter alltid ena stalldörren stå öppen för att vädra igenom stallet så mycket som möjligt så att inte min lilla häst börjar hosta. Tänkte att hon får ha ett fleecetäcke under natten så att hon håller sig varm och inte bygger en massa päls! Vill att hon ska vara snygg på söndag, inte lurvig som en liten dunboll. Tycker vinterpäls är så jävla fult. Vanligtvis bryr jag mig inte, då får hon bara ha täcke ifall att det är riktigt kallt. Annars får hon gå utan så mycket som möjligt. Tränar ju inte så mycket på vintern då vi saknar ridhus, så då gör det inget ifall hon får lite päls. Blir inte så himla skoj på våren sen. Blä!
Så försöker hålla henne så tunnpälsad som möjligt nu fram till söndag. Lite för tidigt att klä på henne dubbla täcken ute än så länge, men hon får iallafall ha regntäcket ute så skyddar det något. Iallafall mot all jäkla lera som envisas med att fastna tamefan överallt. Huga, gillar verkligen inte hösten i hästsyfte. Annars är den väldigt vacker, och jag fyller år!

Hur brukar ni göra angående täcken?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar