fredag 27 april 2012

Dagen!

Igår orkade jag inte rida, så fick bli lite markövningar istället. Flytta fram & bakdel, backa, komma till en å sådär. Körde utan klickern igår, känner att vi behöver en paus från det då hon blir alldeles för på när jag kör med den längre tider. Har ju egentligen uppnått det jag ville med klickerträningen- att få henne relativt lättlastad, så jag håller inte på så himla mycket längre.
Det gick sådär igår kan jag nog säga. Det tjuriga lilla röda stoet kom fram till 150%, fick hålla på i nästan en timme innan hon gav efter någorlunda. Åh vad tålamodet får sig en omgång när hon har sådana dagar, haha! Tror dock att brunsten är på G.. Vårkänslor!
Idag fick hon vila, och så kommer det att vara fram tills tisdag då jag kommer hem ifrån Norrköping! Syster skulle eventuellt ta en liten promenad med henne på måndag, men det gör hon som hon vill!

Red iallafall på Nyby idag (det gör vi varje fredag med skolan, ingår i utbildningen). Vi tränade sidvärtsrörelser. Gick rätt så bra för att vara första gången jag gjort det! Eller ja, jag har ju tränat massor med sidepass hemma, men då går man ju rakt åt sidan och inte framåt samtidigt. Fick till några riktigt snygga skänkelvikningar på slutet, blev ganska nöjd med mig själv! Men jävlar vad jag satt dåligt i Butlers sadel... För det första är jag ju van vid stora westernsadlar, och för det andra så var hans sadel jätteliten.. Eller så är det jag som har stor röv! Gick lite bättre när vi red utan stigbyglar dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar