söndag 8 april 2012

Förlåt. Igen!

Har inte haft tillgång till dator då vi håller på å renoverar hemma! :(
Men en liten update:
- Tävlingen på Malmby slutade i total katastrof, då Sessan blev knäpp när Lucky kom dit! Så var bara att stryka sig och köra hem henne igen! Det som gjorde den dagen enormt lyckad var att Sessan gick rakt in i transporten när vi skulle dit, även när vi skulle hem fast Lucky stog å gapade efter henne! Dessutom var hon lugn som en filbunke tills Lucky kom. Så otroligt stolt över min lille hest!

- Första deltävlingen på WA ställdes in för vår del, då det skulle bli snöoväder å skit. Vilket det blev. Vi har sommardäck på både bil + släp, så vi ville inte åka ner! Buhu.

- Hästen har blivit tämligen lättlastad. Konstigt nog. Dagen efter att vi kommit hem från malmby lasttränade vi. Alla saker var kvar i transporten, & jag klädde på Sessan allt hon brukar ha när vi ska åka. Och hon gick bara rakt in & ställde sig. Jag slutar aldrig förvånas över den hästen.

- Sessan har fått en "behandling" till av Lotta, då hon börjat få ont i ryggen igen! Dock märks ingenting av detta vid ridning!

- Galoppen sitter klockrent. Joggen med. All ridning på en hand faktiskt, om jag får säga det själv. Självklart är det saker som måste finputsas & korrigeras, men det går suuuper just nu! Hon ställer sig fint för mina skänklar & sitsen, vid ridning i serpentiner svänger hon när jag bara vinklar handen lite, övergångarna är klockrena & bakmusklerna börjar se riiiktigt fina ut! Dom andra musklerna med iofs! Vi är på G! ;)

Där är en liten överblick över vad som hänt! Såklart har jag ju glömt att ta bilder. Fy på mig. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar