fredag 15 juni 2012

Datorlös!

Som vanligt. O det funkar inte att blogga från min telefon då den bara laggar hela tiden. Men nu när jag är hos mamma ska jag kasta in en snabb update.

Tävlingen i Norrtälje blev kaos. Sessan var rädd för allt. Hann inte rida fram henne ordentligt innan, så var omöjligt att få henne att slappna av inne på banan. Slutade med att jag ramlade av mitt i Pleasuren. Hejja. Hon stegrade sig & höll på att gå över så jag släppte bara och flög ner på backen. Som tur var tog hennes rumpa emot mig lite. Haha! Aja, gjorde inte illa mig förutom att hon klev mig på foten så att jag inte kunde gå på den.
Hoppade iallafall upp och red henne på utebanan, till slut gjorde hon klockrena byten åt båda hållen på en hand. Blev så glad! Tyvärr slet sig Zeke (hästen mollie tävlade på), så jag missade Western ridingen. Men han klarade sig oskadd & vi fick tag i honom en halvmil bort från tävlingsplatsen. Men det var riktigt läskigt!

Så den tävlingen sket sig. Såklart. Blev faktiskt riktigt besviken på Sessan. Hon har aldrig någonsin gjort så med mig innan. Visst har hon varit lite spänd ibland, men det gick verkligen inte att få kontakt med henne. Hon fokuserade på allt "farligt" istället för att lyssna på vad jag bad henne att göra.

Det positiva var iallafall att det gick super att lasta både dit & hem, och att vi satte bytena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar