fredag 8 juni 2012

Sjukling!

Har lyckats att dra på mig världens förkylning.. Duktigt. :( Fast är på bättringsvägen, så hoppas jag är frisk tills på söndag! :)

Igår fick jag en impuls o hyrde ridhus i Älunda, så pappa skjutsade mig & hästen dit till halv 8. Red en timme, tränade lite övergångar, känslighet och byten. Gick hur bra som helst! Hon hade stått ett par dagar, bara skrittat & joggat lite lugnt ute i rondellen för att banan varit kass, som den brukar bli när det regnar. Hon var lite pigg, hade lite svårt att släppa ner huvudet och så, men jag brydde mig mest om att hon skulle lyssna på mina hjälper & vara lyhörd och kvick i reaktionerna. Vart så himla nöjd!

Är så skönt att jag kan få såna impulser att bara dra iväg med hästen, utan att behöva oroa mig för att hon inte kommer att gå in. Förut var man tvungen att lastträna flera veckor innan man skulle åka.

Idag fick hästen vila. Är som sagt förkyld och det blev inte bättre av att jag for iväg och red stenhårt i en timme. Så idag låg jag bara på soffan som en säck potatis och glodde på film. Skönt som attan! Syster o hennes kompis kom hem vid lunch o fixade allt, de gjorde till och med sallad åt mig. Snällt. :D

Nu ska jag mosa i mig chips! Kanske kommer nåt mer inlägg senare om jag känner inspiration att skriva något. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar