lördag 12 maj 2012

Dagens planer!

Såhär ser min dag ut!
- Duscha, köpa mat med syster
- Åka hem till far igen
- Försöka bada hästen på nåt vis, eller åtminstone tvätta av henne lite med en svamp
- Fixa man och svans (ser förjävligt ut just nu!!)
- Smörja sadel & träns
- Byta stigbyglar
- Packa transporten
- Lägga fram grejer som hon ska ha på sig imorgon i transporten
- Göra höpåsar så det är klart
- Packa kläder

Typ. :D Har säkert glömt något..
Ska även försöka rida om banan tillåter det. Vilket den nog inte gör.. Men vi får se! Måste träna lite mönster så jag har något hum om vad jag ska tänka på. D: Western riding mönstret har vi ridit massor med gånger så det kan jag nog, och i pleasure är det ju bara railwork. Men horsemanship mönstret är nytt. Fast är inte sådär väldigt orolig, hon brukar funka klockrent i horsemanship. Skulle bara vilja kolla dedär med lite hur jag ska lägga upp volterna för att hon ska orka hålla formen genom hela, så att jag inte gör den för liten.. Då orkar hon inte hålla galoppen.
Men lilla damen börjar se riktigt fin ut iallafall! :D Ska försöka fixa nå bilder på henne snart... Pappa kanske fotar på tävlingen om jag har tur :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar