onsdag 9 maj 2012

Skitbana!!!!

Alltså. Jag hatar regn! Dels för att min häst inte går att rida då (hon hatar regn i ansiktet och springer bara och försöker vända sig från det hela tiden), och dels för att banan blir en enda sörja! Och jag som behöver träna inför söndag. Åh.. :(

Har pratat med Lotta. Hon skulle ha kommit ikväll, men det sket sig. Så hon skulle komma på fredag. Ifall inte banan funkar, skulle vi träna på vägen!
Ska se med pappa om vi inte kan hyra ett ridhus eller något annars.. Får se! :)

Så idag får hesten vila! Det tycker hon nog bara är skönt.

Igår tränade jag massa övergångar och grejer, men har fortfarande problem med galoppfattningarna >:C
Skit!

Men om det inte går bra o träna pga underlag o sådär, så gör jag som pappa säger: Åker till tävlingen för att träna! :)

Lasttränade även igår. Det underbara lilla djuret gick bara rätt in!
Vi klädde på henne skydd, dubbla grimmor och täcke, sen ledde jag bara in henne. Hon hade inte blivit lastad på ca 3-4 veckor, så trodde det iaf skulle bli lite strul. Men hon väntade tills jag var inne, sen klampade hon rätt in och stog där som om inget hade hänt. Vi stängde igen lucka och hela skiten, och hon rörde knappt på öronen ens. När vi skulle backa ut henne stog hon bara lugnt och väntade.
Åh vad jag älskar den hästen!!
Vi lastade henne en gång till efter att vi hade stängt. Då gick hon också bara rätt in.
Känns som att dedär med lastningen har lossnat lite, äntligen!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar