tisdag 8 maj 2012

Lek å bus!

Var med bästevän till hennes stall & hälsade på hennes fina valack Lusifer igår! Var skojsigt, fotade dom en massa med hennes kamera så har tyvärr inga bilder o lägga upp på dom här. :( Men på lördag ska jag med henne igen & ta med pappas kamera som jag känner lite bättre! Kommer bli kul :D

Kom hem rätt sent, så orkade inte rida. Gick ner och ryktade min fina vän istället! Sen fick jag för mig att vi skulle busa lite, så slängde fram bollen och ett bildäck! Började med att låta henne sparka på bollen och lite sånt haha! Hon la sig nästan på den två gånger, söta häst!
Sen tog jag fram klickern och började med inlärningen av att sätta framhovarna i ett bildäck. Gick jättefint! Hon var rädd för det först, men sedan krafsade hon på däcket & ställde hoven på det så då slutade jag :)
Avslutade med lite tolerans på banan, studsade bollen på henne osv. Haha rullade den under magen på henne, och eftersom att hon inte är så stor så tog bollen i både i magen & alla ben, och sen fastnade den en gång. XD Men det bekom henne inte det minsta :) Kastade den på hela hennes kropp och rullade ner den från ryggen över halsen & rumpan osv. Var jätteskoj :D Sen vart hon trött så ställde in henne i hagen & gav henne kvällsmat :33

Bästevän har lovat att komma och filma/fota oss när vi leker med bollen nån dag! :D Kan va kul å få lite bättre filmer/bilder på det haha, har ju bara en film och den är värdelös. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar