onsdag 23 maj 2012

Jag hatar rubriker!

Ja, jag är så jävla trött på att jämt och ständigt behöva komma på rubriker till inläggen. GAH! Kanske e därför jag inte skriver så mycket? Eller så var det bara en dålig bortförklaring.. Jag vet inte!

Hur som helst, jag satt upp på min hoppetossa igår, och skrittade runt lite på banan. Kände lite på stoppen, ryggningarna och hur hon svarade för skänkeln. Det var inga problem alls, så tog lite jogg. Samma sak där. Dock trodde hon att varje gång jag skulle ställa henne inåt, skulle hon ställa in bakdelen också. Så fick traggla med det något varv innan det släppte.
Tror att det är mycket därför att jag har tränat mycket byten nu de senaste gångerna, och innan har jag tränat på att ha henne ställd och flytta in bakdelen för att bytet kommer ifrån att bakdelen flyttas in eller vad man ska säga. Men hon var mjuk och fin hela tiden :)
Tränade även att gå över bommar och rida slalom i skritt och jogg, gick jättebra!

Red bara kanske en kvart, tjugo minuter innan jag ställde in henne i hagen igen. Ville bara känna lite på henne och se hur hon var, men allt gick lugnt och fint som det brukar!
Ska väl ta mig i kragen o rida med syster snart igen, och se om hästen fortfarande får damp.. XD tokiga häst. Är ju tävling snart! Då kan hon inte dampa runt bara för att hon möter en annan häst. :C
Men, Lotta tyckte att vi ska träffa en som heter Lasse som kunde fixa i princip allting, tror att han är kiropraktor eller något. Måste få ordning på detta!

Imorgon blir det Gesta igen med bästevän. Roligt att vara där när det är fint väder :) Så kanske man kan få lite färg också ;) Rätt så dystert på vintern må jag säga.. Gå upp när det är kolsvart och komma hem när det är kolsvart, plus att det är snorkallt hela tiden D:
Nu klagar jag bara känner jag! Måste göra lite nytta :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar