söndag 12 augusti 2012

Äntligen!

Har precis ätit och packat klart, så nu bär det av hemåt för att rida ett pass på min underbara!
Har saknat henne massor, så ska bli skönt att få komma upp på hästryggen igen. Blir nog ett pass med lite böjning, ställning och tempoövningar. Måste lära mig att våga släppa henne helt, det är då hon går som bäst! Men eftersom att jag är van att rida på stång så förväntar man sig mer när man tar i henne, därför kan jag bli lite frustrerad ibland och då säger hon "Hörru! Låt mig sköta det här, du vet att jag kan!". Och när jag väl slappnar av och släpper henne så går hon hur bra som helst, blir lite "nå, vad var det jag sa?" från hennes håll. Haha!
Har bestämt mig för att bara rida på mitt tvådelade D-ring nu. Hon går jättebra på det, och hon visar direkt när jag fuskar med handen vilket är hur bra som helst! Kanske testar stånget i slutet på något pass, bara för att checka av lite hur hon går på det. Är ju alltid bra att variera. Tar med stånget till tävlingen, men ska iallafall rida första klassen på tvådelat så att jag känner hur hon går. Kan ta lite mer i henne om det behövs utan att det blir en explosion som det brukar bli ifall jag har stång och måste ta tag i henne.

Är så himla skönt att hon inte har det minsta ont i ryggen längre! Förut hade hon riktigt ont, men nu reagerar hon inte ens när man klämmer på hennes rygg. Hon njuter nästan istället. Är så glad för det, för då kan vi börja arbeta ordentligt och faktiskt komma någon vart nu igen!

Haha, gillar den här bilden lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar