torsdag 2 augusti 2012

Dagens ridpass!

Åh, min häst är så underbar!
Började med att redan från hagen arbeta på hennes uppmärksamhet & fokus, genom att helt plötsligt stanna, backa, svänga osv. Fungerade hur bra som helst! Innan jag satt upp knallade jag runt lite på banan och kollade fokus och sånt igen, men hon lyssnade fint så gjorde bara det 2-3 minuter kanske.

Började med att bara sitta på långa tyglar och känna på stoppen, som satt perfekt från början. Fick korrigera några gånger så att hon stannade med mer tänk bakåt istället för framåt, men hon fortsatte aldrig att  gå när jag bad henne att stanna. Tränade bara känslighet och fokus idag, att hon skulle svänga för trycket av bara min vad och lyssna på sätet, vilket hon gjorde hur bra som helst!

Har gjort så att jag har sporrarna på mig, men använder dom bara som en förstärkning när hon ignorerar trycket från min vad, i slutet reagerade hon på minsta lilla tryck, så det var perfekt! :D

Mycket glad & peppad becca ser fram emot helgen, då lotta kommer ner och kör lite med mig & syrran :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar