torsdag 9 augusti 2012

Mitt bästa hästminne

Hmm.. Har så många fina hästminnen, men tror faktiskt att det var dagen då Sessan gick in i transporten och stod kvar utan att blinka, och att det har hållit sig så! Har haft problem att lasta sedan jag köpte henne, och nu går hon bara rakt in, oavsett vart vi är eller vad vi har gjort. Så jäkla skönt!

Skulle faktiskt vilja prova att arbeta med andra svårlastade hästar, för att få se hur min metod fungerar på andra hästar, samt lära mig att ändra lite för varje individ. Allt funkar ju inte på alla, så är det ju. Men skulle vara sjukt roligt! :D

Såhär såg det ut förut när vi lasttränade. Kom aldrig längre än så, för sen när hon väl skulle in så var det tvärstopp. Längsta vi stått är 5 timmar tror jag. I spöregn dessutom. Då skulle vi hem från en träning i Ärla.
Här hade vi även en annan transport där än den vi har nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar