onsdag 8 augusti 2012

Lite småsur!

Var en person som skrev till mig på facebook alldeles för en stund sedan. En person jag inte vet vem det är, och aldrig har pratat med, men som jag på något vis ändå är vän med på facebook. Hur som helst.
Han frågade mig varför jag var vän med något som heter "No border camp". Jag svarade helt ärligt att jag inte ens vet vad det är för någonting. Då sa han att han tyckte att det var lite ironiskt, då jag tydligen "gillar mer eller mindre rasistiska saker och att jag väl bara är en helt vanlig smårasist". Vad fan?!
Det han nog menar som "rasistiskt" är saker jag gillat som t.ex. gruppen som är emot att vissa invandrare får körkort och annat betalt av staten, medan vi andra får betala allt sånt själva.

Jag är ingen rasist. Tycker bara att saker och ting har gått lite överstyr, som det där med körkortet t.ex. Och att vi inte får sjunga vår nationalsång offentligt längre, för att det anses kränkande mot invandrarna, samt att vi ska ändra våra högtider osv för deras skull.
Då är det ju inte Sverige längre, inte sant? Är jag rasist om jag tycker så? Nej. Jag är rasist om jag säger "alla svartskallar ska ta o flytta hem till sina egna land" och sådana saker. Men det gör jag inte. Jag står för att jag vill bevara Sverige som det alltid varit, med våra högtider och nationalsången och annat som är svenskt. Man har rätt att tycka så, för det är inte rasistiskt.

Så vad fan har han för rätt att anklaga mig? Han känner mig inte, vi har aldrig någonsin pratat med varandra förut. Vad har han för rätt att döma mig, av saker jag gillar på facebook?

Snart får man väl inte ens äta fläskkött för att det anses rasistiskt. Vart fan är Sverige påväg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar