onsdag 1 augusti 2012

Min första häst

Titta vad söt!!! Kommentera gärna!!! =) ÄLSKAR DI BUTTAN!!! <3333
Min första häst hette My Little Beauty och var en korsning av arab/new forest. Helt underbar var hon!
Det var på henne jag började rida western, vi köpte henne & lucky från dom vi tog westernlektioner av.

Hon var ganska het, hon stack med mig några gånger i början. Jag & min låssassyster Elin red ut varje dag för att vi inte hade någon ridbana. Jag blev rädd för Beauty för att hon stack, men jag hade ju ingen annan häst så blev tvungen att rida henne ändå. Tillslut övervann jag rädslan och kunde kontrollera henne, och vi gjorde allting tillsammans! Älskade den där hästen mer än allt annat, hon var helt klart min bästa vän. Kunde göra precis vad som helst med henne, litade på henne till 100% och hon gjorde allt jag bad henne om.
Men hon var rätt gammal & hade hosta, så kunde inte tävla henne när det blev dags, det var då vi köpte Sessan åt mig och min syster fick Beauty istället.
För två år sedan (tror jag) flyttade hon till en tjej uppe i Burträsk, för att vi inte hade någon användning för henne längre.
Underbara häst, saknar henne faktiskt! Vet inte ens om hon är vid liv eller inte längre, men är säker på att hon har/haft det bra där uppe i Norrland.

1 kommentar:

  1. Hej Rebecka! Hittade din blogg och tänkte bara skicka en liten hälsning från Beauty, hon lever och har hälsan och är fortfarande lika pigg och framåt! Hon är en riktig liten klippa och jag är så glad att hon fick komma hit upp på ålderns höst!

    /Maria

    SvaraRadera