onsdag 29 augusti 2012

Skogstur!

Kunde inte bestämma mig för vad jag skulle göra på banan, så bestämde mig för att rida ut istället. Precis när jag fixat klart sessan kom Emelie ner med blackie, så dom hängde med ut en sväng. Vi red bort till granodlingen och tillbaka, tar väl kanske 1h fram och tillbaka. Hoppade ett av våra gamla hinder på tillbakavägen, gick lika bra som sist! Sedan skulle hon träna galoppfattningar på åkern så hon for iväg och sessan vart lite taggad men fortsatte att skritta. När emelie och blackie stannat så gav jag sessan galoppskänkel och det var som att trycka på en knapp. Hon bara exploderade! Men inte sådär obehagligt utan mer tog i med alla muskler hon hade och bara for iväg. Så himla härlig känsla! Lät henne galoppera snabbt en bit, sedan saktade jag av och skrittade av henne.
Vart en bra tur med mycket snabb trav som fick henne att länga stegen och den snabba galoppen som även den fick henne att sträcka ut. Dock sitter det massor med små frön på dom svarta fleecelindorna nu, så om någon har något tips på hur man får bort såna så säg gärna till! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar