fredag 17 augusti 2012

Liten lektion! (sent inlägg)

Igår kväll red jag igenom Lucky lite. Syster har haft lite problem med henne i galoppfattningarna. Lotta har kollat henne, och hon har inte ont. Så är nog bara lite surerier!

Syster fick en lektion på Sessan idag. För att känna lite hur hon ska använda sittbenen och flytta in bakdelen rätt osv. Hon har haft svårt att förstå det då Lucky helst gör som hon vill. Så hon fick testa på Sessan.
Red igenom henne lite först, och bara kände på henne. Hon lyssnade jättefint!

Hon var riktigt fin när syster red också. Tur att Sessan var på bra humör och skötte sig så att syster fick ut något av det! Kan bli lite trassligt med vissa saker när min häst inte är på humör.
Hon testade lite fattningar, flytta framdel/bakdel, backa, samling osv. Sessan gick jättebra när syster gjorde rätt. Var bara några småjusteringar men annars såg det fint ut! Hon skrittade ut Sessan en sväng, och sedan fick hästarna stå inne och vila en stund från värmen.
Syster tog några bilder på mig och Sessan när jag värmde henne men lägger upp dom imorgon, för just nu är jag riktigt trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar