torsdag 2 augusti 2012

Min största rädsla inom ridsport

Åh, jag vet inte vad det är. Går ju inte omkring och oroar mig för saker precis..
Men tanken har ju slagit mig att det är djur jag håller på med. En egen individ, 400kg muskler med egen vilja som när som helst kan springa över mig eller göra vad den vill. Men det gör dom ju inte.
Men ändå finns respekten där. Respekten att det är ett stort djur, med egen vilja och som är otroligt stark, och även med massor av flyktinstinkt som kan få dom att reagera på de mest oväsentliga sakerna, en plastpåse t.ex. En skrämd häst är en farlig häst, men så är det väl med alla djur. Ett djur som är rädd försvarar sig, och hästar gör det genom att fly så gott det går. Och det kan ju tyvärr innebära nersprugna människor, rivna väggar, trasiga grimmor, sår osv. Men finns inga bättre djur än hästar. Så ärliga, så vackra. Skulle inte klara av att leva utan min vackra vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar