tisdag 11 september 2012

Gårdagen



Gick ner till stallet och pysslade lite. Tog ner Sessan och gav henne lite mat och gjorde höpåsar. Sedan ryktade jag henne i en halvtimme eller vad det tog, hon var lerig som satan! Tacka fan för magic brush alltså, finns inga bättre borstar. Har ni inga såna, så se till att skaffa det ögonaböj! 
Hade tänkt att ta fram bollen och leka lite samt klicka henne då jag inte gjort det på ett tag, men kände medan jag ryktade henne att mina ben blev skakiga och jag fick världens huvudvärk och kände mig riktigt varm så gav upp den idén. Tog med hästen och gick och hämtade posten, och sedan ställde jag in henne i hagen igen. Hon tittade på mig som att "vadå, ska vi inte göra mer?". Haha, söta häst!

Får se om jag hittar på något med henne idag. Känner mig inte så pigg, men känns ändå skönt att gå ner till stallet och umgås med hästen en stund. Kanske tar ut henne o arbetar löst en stund med klickern. Får se vad jag orkar.
Har en asjobbig läxa jag ska göra också, handlar om grovfoder o grejer. Ska försöka få klart den idag, den skulle varit inne i söndags nämligen.
På torsdag kommer Lasse hit, så ska försöka hålla igång Sessan tills dess. Orkar inte rida för tillfället, men arbete från marken går lika bra det!

Några bilder från igår:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar