onsdag 19 september 2012

Uteritt

Blev en uteritt med Emelie och Blackie. Var ute kanske 40-50 minuter. Blev mycket skritt och trav, men även några galopper. Försökte jobba ihop Sessan så gott det gick. Dock blev jag tvungen att vara ganska fast i handen, för hon stressade och skulle efter Blackie och lyssnade inte alls på mitt säte. Hatar när hon hänger sig i bettet så att jag är tvungen att rida med händerna. BLÄ! Får så dåligt samvete sen, men hade bestämt att hon skulle jobba och då kan jag inte bara släppa henne för att hon får bråttom.
Dock händer det typ aldrig att jag måste ta tag i tyglarna på henne, för hon brukar inte hänga sig så som hon gjorde idag. Brukar funka med små hjälper och ben. Gick lite för fort, men det får man ta. Hon jobbade iallafall!
Första galoppen blev skum, men andra galoppen blev riktigt fin! Så är nöjd ändå.
Det kom regn när vi precis vänt hem igen, och det var ingen dålig skur! Sessan hatar att få vatten i ansiktet, så det gjorde också att hon snabbade på stegen för att komma bort från regnet. Usch, blöta jeans är inte skönt! Kallt och urrigt. Skyndade mig att byta ut dom mot varma mysiga mjukisbyxor när jag kom in :)

Glöm inte att skriva frågor till frågestunden!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar