onsdag 26 september 2012

Svar på frågestunden!

Om du fick "bygga" en egen häst vad skulle den ha för egenskaper, för utseende, höjd osv?
-Jag skulle vilja ha en häst med samma höjd som Sessan, kanske lite högre. Reiningkropp, stor rumpa och mycket muskelmassa över huvud taget. Den skulle vara antingen helt chokladbrun eller bork, kanske svart. Den skulle ha mycket personlighet och humor som Sessan, men inte vara lika envis och stoig. Den skulle vara lika lättlärd och rolig att jobba med som Sessan, och den skulle ha ett helt coolt lynne. Den skulle ha ett vackert ansikte med uttrycksfulla ögon, och lång, snygg man!
Skulle du vilja ta föl på Sessan?
 -Japp, funderar på att göra det när jag har gått ut skolan.
Av westernbloggarna finns det någon häst du skulle vilja prova och varför?
- Oj, vad svårt. Jag gillar inte att rida andras hästar, men samtidigt lär man sig ju väldigt mycket av att rida andras hästar och inte bara sin egen. Men nej, jag vet inte! Tycker det är roligare att se andra rida och träna sina hästar :)
Wr eller wp?
-Western riding!
favoritfärg på häst? 
- Chokladbrun, fux, bork, palomino!
Favvoras?
 -Helt klart Quarter!
Vilken amerikansk tränare skulle du vilja träna för om du hade alla pengar som behövdes?
 -Shit vad svårt, haha! Jag som är så dålig på tränare. Stacy Westfall är ju häftig! Men vet inte ifall hon tränar folk.. Att ta lektioner från marken/ löst för Pat Parelli skulle också vara sjukt häftigt!
Vill du satsa på gård här i Sverige eller i USA? 
-Det spelar nog ingen roll. Skulle vara häftigt att flytta till USA, men har pratat om att jag ska ta över våran gård så  vi får se!
Om du fick välja vilken häst som helst i westernvärlden att testa att rida - vilken?
-Jag skulle vilja rida All dun Working, den hästen är så sjukt snygg!
Vilken är din favoritgren inom western?
-Horsemanship och Westernriding!
Föredrar du stång eller tränsbett?
-Det beror på. Nu för tiden rider jag bara på tränsbett, men innan red jag alltid på stång. Tränsbett är bra för att man kan korrigera saker på ett bra sätt utan att det blir för tufft i hästens mun (om man inte rycker och sliter förstås). Men på ett stång tycker jag att hästen går stadigare, iallafall Sessan. Men det beror ju på vad man ska göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar