söndag 23 september 2012

Trick + kor!!

Ja, det nya tricket är puss! Tog knappt 10 min att lära henne, och nu sitter det klockrent. Älskar att min häst är så lättlärd och påhittig! Har även påbörjat vacker hov & spansk skritt. Går framåt, och Sessan bjöd själv på ett "sprätt" framåt med benet igår! :D Lycka!<3

Red ut idag igen, var tänkt att bli ett joggpass men icke. Red iväg när det var typ mörkt, och på bortvägen gick det jättebra! Travade en lång bit så att hon fick sträcka ut, och hon hade fin framåtbjudning i både skritten och traven. Men när jag hade vänt hemåt och börjat jogga lite smått så blev hon rädd för några kor som kom gående i hagen ca 30 meter ifrån oss, lite snett bakom. Det var mörkt så varken jag eller hon såg dom, och hon fick panik såklart. Satt av efter ett par meter och gick med henne. Känner mig säkrare från marken nämligen, och hästen hade inte alla fyra fötterna i backen samtidigt någon gång så kändes tryggare att gå med henne istället. Satt upp efter ett tag och skrittade och jobbade henne hela vägen hem. Hon var spänd hela vägen och trippade men började att slappna av så småningom. Ska ta henne i repgrimman o gå förbi där imorgon igen. Förstår inte vad som är så läskigt med kor!! Ska kanske rida ut med grannen imorgon också, får se hur det blir! :)

Nu måste jag sova, ska upp o ha praktik imorgon!
Godnatt på er! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar