tisdag 11 september 2012

Today


Tog ner hästen och gav henne käk och pysslade lite, fixade höpåsar o sådär. När jag var klar så hade hon inte ätit upp än, så gick upp och bytte vatten i badkaret sålänge. Satte mig vid teven och väntade på att badkaret skulle bli fullt innan jag gick ner igen. När jag kom in i stallet hade Sessan lagt sig och sovit haha, så söt! Så gick upp igen och började med den förbannade läxan. Lät henne vara en timme, och sedan gick jag ner igen, och då hade hon vaknat och ställt sig upp.
Vart så glad, första gången hon lagt sig ner när hon varit ensam i stallet!! Bevisar att hon börjar bli trygg med att stå inne själv :) Happyface!

Tog ut henne och borstade henne lite, och sedan tog vi klickern och bollen och gick ut på banan. Fick dock strunta i att använda bollen för att det blåste som satan :( Stackars hästen hann ju inte ens försöka putta på den, för den bara blåste iväg haha!
Tog av grimman och tränade på att hon skulle gå runt mig fast jag stog stilla. Första gången vi testade det, så vart riktigt glad att det fungerade! Dock fanns det ju lite gottigt gräs som distraherade ibland, men det gick bra ändå. Var längesen jag klickade, bara använt det när jag lastat nu på sistone.

Höll bara på i ca 15 minuter, sen kände jag att huvudvärken tänkte spränga mitt huvud så tog in grejerna och ställde upp henne i hagen.

Spånig häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar