fredag 21 september 2012

Ingen tävling..

Blir ingen tävling imorn. Tydligen är alla C-klasser inställda, så både pappa o Lotta tyckte de va onödigt att åka dit då. Så blir WRU:s tävling i oktober istället :) Ska anmäla mig snart! På order av Lotta får jag bara tävla C då, haha!
Målet med den tävlingen blir inte att ta placeringar. Målet är att jag ska vara lugn och fokuserad, och Sessan också. Och göra vårt bästa såklart! Räcker det till placering är det såklart jätteroligt, men det är inget jag tänker satsa på då.

Red ut en sväng idag med min fina vän. Blev nästan bara trav och galopp. Sammanlagt blev det nog ca 2,5-3km trav och galopp. Lät henne inte springa fritt, utan hon fick jobba hela vägen. Regnade också, men hästen var bäst!! Hon hade riktigt fin skritt både i början o slutet, skrittade verkligen på och tog för sig i stegen = lycklig becca! Hon går ju alltid så himla sakta när man rider ut själv, men nu hade hon riktigt fin skritt! Tränade även fokus, att ha hennes fokus i färdriktningen o inte på allt runtom, gick jättebra det med.
När vi kom hem körde jag lite target i boxen, bara för att Sessan älskar det! Ville att hon skulle få en belöning när hon varit så duktig. Körde att hon skulle sätta nosen på en kon, och även gå efter när jag kastade iväg/la min vanliga target på olika ställen. Duktiga hästen förstog direkt! Åh hon är så rolig att arbeta med! Körde även lite stretch, och sedan fick hon stå inne för det regnade som fan :(

Nu kommer det mest bli konditions & styrketräning för hästen och mig, för att vi ska orka mer. Tar något pass på banan om underlaget tillåter, annars blir det träning på vägen. Ska även försöka hyra ridhus ett par gånger för att checka av & även rida för Lotta. Kommer bli fint som snus! :D

2 kommentarer:

  1. Trist att det inte blev tävling nu men superkul att du kommer till Denan :D Då ses vi, jag kommer tävla både på lördagen D-klasser och sen på söndagen i c-klasser :)

    SvaraRadera