torsdag 27 september 2012

Stallfix

Har precis varit nere i stallet o fixat, så sitter och kollar på Masterchef och ska snart börja städa lite.
Tog ut hästarna, mockade och fixade påsar. Pussades lite med Sessan också, sötnos!
Igår fick hästarna komma in och sova. Regnade som helvete ute! Huvudvärken hade inte släppt helt på kvällen heller, så bestämde mig för att inte rida. Passade på att trickträna lite i boxen. Påbörjade buga, gick jättebra! Tränade först på att hon skulle hålla upp benet så länge jag pillade med spöet på hennes knä. Hon kan det nästan. Sedan tog jag targeten och satte den ganska långt in mellan frambenen så att hon fick böja ena benet för att nå den. Det förstog hon direkt! Sedan tränade jag på att jag höll upp hennes ben, och satte targeten under benet så att hon fick gå ner bakåt lite. Gick också jättebra.
Känner dock att jag måste bestämma mig för att slutföra ett eller två trick i taget så att det inte blir för mycket för henne att ta in på en gång.

Ungefär vid två kommer Jennie och Becca hit. Dom ville se när jag klickar lite, och sedan ska vi åka på studiebesök på Strömsholms hästklinik. Ska bli intressant! :)

<p><em><span style="font-size: small;">yeye, min hest kan lipa (Y)</span></em></p>

1 kommentar: