söndag 2 september 2012

Hoppsan!

Har visst glömt att skriva på ett par dagar.. Nåja. Har bara blivit uteritter pga underlaget på banan... Igår kom jag ut rätt sent då jag var på dragrace hela dagen, så Sessan och jag gav oss ut i skogen i mörkret. Hon var så himla underbar! Hon bara knallade på, även fast det var typ kolsvart och skumt väder i skogen. Jag visslade och sjöng för att hålla alla älgar borta, men hästen verkade inte vara så orolig för att bli översprungen av någon galen älgtjur ;)
Travade två sträckor, och hon hade riktigt fin trav! Långa fina steg med bra bakbensaktivitet. Duktig hest!

Idag tävlade syster, gick riktigt bra! Helvete vad tävlingssugen man blir alltså :( Men nu är jag anmäld och klar till taures tävling den 22/9 så nu är det bara att träna som satan!! Blir pleasure D, pleasure C & western riding D så ska träna MASSOR med övergångar nu! Det går ju att träna på vägarna också om banan är skum så! :)

Mitt mål är att rida en bra pleasure, då det är pleasuren jag fasar för haha! Ska ladda mig själv + hästen med positiva tankar & energi, så kommer det att gå finemang! :)

Älskar min häst anyway!<3

2 kommentarer:

  1. Madde va superduktig :) jättesöt ponny hon har :D

    Haha, förstår att du blir tävlingssugen, det är jag med :P Kom på vår tävling i oktober! WRU ska ha youthklasser på lördagen så det blir bara 50:-/klass för er lyllosar! (jätteavis!)

    Kommer nog och tittar på dig på taures tävling. Hoppas iaf att det inte krockar med jobb osv. Skulle va superkul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, vi får se om vi kan komma dit! :D

      Åh vad roligt! Ska träna stenhårt nu så vi kommer någonstans! :)

      Radera